dimecres, 17 de març del 2010

NO M'AGRADA LLEGIR!

- No m’agrada llegir!
- La literatura és un rotllo!
- Un altre llibre de lectura de classe? Jo passe! On hi haja una bona pel·lícula que s’aparte un llibre.
- Poesia? Quin fàstig!

Veritat que has escoltat com algun company o companya deia expressions com aquestes? Pot ser que sigues tu qui les haja dites en algun moment… o repetidament?

Acàs no saps que moltíssimes pel·lícules i sèries televisives han nascut a partir d’un llibre, d’una novel·la, d’una peça teatral.
I dius que la música t’agrada? No te n’has adonat que les lletres de les teues cançons favorites no són altra cosa que poemes?

Ningú no et diu que no pugues ser “modern” o que, almenys, vulgues intentar ser-ho. Però en cap lloc diu que per a ser progre, jove, transgressor, etc. hages de renunciar a la cultura escrita. Més bé podríem dir que qui repudia la cultura escrita (en paper o en format digital) ha triat el còmode camí de la ignorància. I ja se sap: sempre hi ha espavilats que, per aconseguir els propis objectius, s’aprofiten dels ignorants.

Llig! La lectura, la literatura, et faran lliures, et faran viure altres vides, viatjar per altres móns.
Si lliges, creixeràs!
Ací trobaràs alguns motius més per a llegir (razones para leer). Indica'ns les teues "raons" afegint-les com a comentari a aquest article.

Pla de Foment de la Lectura de l’IES Almussafes

18 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo estic d'acord amb aquest article.
LLig perque m'agrada imaginar-me l'historia, com seria en la realitat.
per aprendre vocabulari i per a intentar millorar la expresió.



Noemi Pedrón Palomino

cristian flores ha dit...

per a mi la lectura per al cervell es com un bon entrenament fisic per al cos, potencia el seu desenvolupament i millora el seu funcionament, per altra banda es com tot depen de com ho mires si ho mires positivament aprendras i te divertiras i si ho mires amb ignorancia i negativitat t`aborriras i ho faras a disgust

Anònim ha dit...

Bé, jo crec que llegir es una part molt important de la nostra vida, que fa que tingam una perspectiva diferent de veure les coses, que ens dona una cultura general cap a tot el que ens envolta i per ultim crec que a mes ens ensenya a valorar la nostra llengua i a millorar el nostre nivell de aquesta.

Victor ruiz 4A

Anònim ha dit...

Bé, per a mi llegir és molt important, sincerament a mi m'encanta llegir, perquè és com si els llibres m'obriren portes cap a la fantasia, els somnis... Un fum de coses en les que experimentes coses molt boniques i et divertixes molt.
Per a mi, és com si tinc un altra vida en la que puc fer el que vullga, ningú no em posa ninguna regla. Em senta mal que diguen que un llibre no val res, perquè és com si t'agradara alguna pel·lícula, què és com si estagueres mirant-la però a la teua ment. Jo, al menys, pense que la lectura t'aporta molt de sentiment i amistat.

Pense que està perdent-se la lectura en paper a causa dels llibres electrònics, perquè aquestos et lligen els llibres però tu no fas un gran esforç per intentar somiar amb la història que et conten.

Laura Liñana Bosch 4t A

Quique Mascarell 4L ha dit...

El article esta molt bé. Compartixc la teua opinió en que hi ha persones que donen la lectura com a una mena de rotllo... Jo considere que cada persona té els seus principis i llibertats, i per això, una persona pot elegir llegir i agradar-li la lectura, i altra pot donar-la per algo aborrit. En canvi, ami no m'agrada molt llegir, però de vegades cuant acabe de llegir un llibre, recapacite perque m'adone que he aprés alguna cosa nova. En general, no m'agrada molt llegir o no tinc un hábit, però crec que és algo necessari per a tots.

Anònim ha dit...

Llegir... llegir per a mi és agafar tots els meus problemes i apartar-los, desconnectar d'este món per a ficar-me en un completament distint i deixar-me portar pels mars de lletres tancats en eixes xicotetes pàgines del saber.

Guillem Aguado Ortiz 4ºA

Anònim ha dit...

Per a mi la lectura es una part molt important en la meua vida, perquè sinó haguera llegit desconeixeria coses, que malgrat formar part d'una història inventada, son veritat i m'he donat conter através de la lectura de la impotància que té conèixer-les. Altra cosa bona de llegir és que et pots imaginar tu mateixa els personatges, els llocs, etc., sense necessitat de veure primer la pel·lícula i després llegir-te el llibre.

També, com ha comentat Noemi, la lectura fa que aprengues vocabulari, millores l'expresió i evites faltes d'ortografia.

Berta Calvo 4M

Anònim ha dit...

Legir es molt important, no estas pendent del problemes estas imaginante l'historia perque, al llegir podem veure altres vides, altres persones i veure els problemes que tenen aquestes i, pot ser, oblidarse, momentaneament, dels nostres problemes.
Ames pots elegir el tipus de llibre que mes t'agrada, i aixi et pots sentir de diferenst maneres.
Senén González Sastre 4A

Anònim ha dit...

Sens dubte,la literatura,un xarop per a evadir-nos de la crua realitat quan ho necessitem.Per a mi,llegir llibres es com viatjar a un altre espai on hi es tot molt més fàcil i on puc crear físicament amb la imaginació els personatges,paisatges etc.Pense que a part d'entretindre,els llibres donen un gran suport per a enriquir el vocabulari;a més,quina cosa millor per a conciliar la son que llegir unes quantes fulles d'un bon llibre abans d'anar-te`n a dormir.

Marc Duart 4M

Anònim ha dit...

Bé , per a mi llegir no ho és tot en la vida. Hi ha molta gent que diu que si no llig no troba el sentit de la vida.
Per altra banda pense que a la gent que no li agrade molt llegir és perquè , o no té temps o perquè no s'organitza.
Jo , quan llisc , la raó principal és perquè m'agrada. Altres raons són , per exemple , per a saber que pensa l'altre , per a comprendre'l.
I evidentment , preferisc llegir en valencià , i quan llisc llibres de la nostra llengua és , perquè vuic potenciar l'indústria cultural valenciana.


MªCarmen Escribà Rodrigo 4-M

Maica Torromé 4tL ha dit...

Jo pense que, com diu a l'article, això de que "en cap lloc diu que per a ser progre, jove, transgressor, etc. hages de renunciar a la cultura escrita" realment és tot el contrari, si de veres vols progressar has de fer-ho en tots els sentits, i pense que fins i tot per davant de la televisió i altres mitjans, llegir és la millor forma d'apendre tant en continguts com en vocabulari.
En fi, estic totalment d'acord amb l'article. És una bona forma de conscienciar-nos a tots d'aquestes coses.

Laura Martí ha dit...

Llig perquè m’agraden les paraules, els seus significats, les portes que s’obrin i com hem fan imaginar.
Llig perquè adore els llibres siguen de l’idioma que siguen.
Llig perquè obric molts móns, perquè visc més i perquè puc ser una altra persona mentrestant.
Quin perill m’envolta, a mi, que gaudixc quan recórrec les línies d’un llibre!

Anònim ha dit...

Per a què llegir?
Molta gent es fa aquesta qüestió, però tots sabem que, al menys una vegada, aquestes mateixes persones comenten un llibre perquè els ha agradat molt.
La lectura és molt important, constantment llegim, ja que ho fem a les revistes, als periòdics i als llibres de text, però ho disfrutes molt més quan ho fas per gust i no per obligació.
Jo llig perquè m’agrada, per evadir-me de la realitat,etc.
Una bona lectura sempre t’aporta alguna cosa, sempre et fa recordar uns moments viscuts i no solament això, ja que una lectura com toca et fa reflexionar i tindre en conter altres punts de vista distints als teus.
Estic totalment a favor amb aquest article i, com no, anime a tothom a que s’agafe un llibre que li cree intriga i no solament perquè li l’han manat sinó també perquè ell mateixa ha volgut, perquè l’ha elegit.

Marta Salesa Tarancón 4t M

samuel rosaleny ha dit...

Joestic d'acord amb l'opinió de l'article, ja què pense que llegir és bo, et trasmet molt de vocabulari, fa que tingues més maduresa alhora d'escriure o redactar qualsevols escrit i també dir que et trasmet molts coneixements i informacions sobre temes que t'agraden, com per exemple la música. Pense que la gent que llig perquè li ho manen mai s'ha parat a pensar allò que realment trasmet la lectura ni tampoc allò que mou. Finalment dir que a mi m'agrada llegir perquè quan obric un llibre per tal de llegir-lo m'ho pase be i també perquè m'imagine el mon del llibre en la realitat.

Gael Albuixech ha dit...

Jo també estic d'acord amb aquest article.
Llegir és molt interessant, ja que ens ajuda millorar la comprensió escrita, desenvolupa el "sentit" de la imaginació, i ens creem un mon propi en que sols podem accedir nosaltres mateixos.

Anònim ha dit...

Estic en total acord amb el contingut de l'article, sobretot a la part final on diu "sempre hi ha espavilats que, per aconseguir els propis objectius, s'aprofiten dels ignorants" és una afirmació molt certa i crec que hem d'evitar que ens manipulen i per tant evitar ser ignorants.
La lectura té múltiples aspectes positus: aprens com comortar-te a la vida, a millorar els coneiximents en la llengua llegida, a escapar d'aquest Món (de vegades angoixant), a expresar-te millor,...
Infinitat de coses.
També és veritat que, si lliges quan no tens ganes o una lectura obligatoria, pots arribara a detestar aquesta meravella.


Marina Llopis Arroyo 4tL

Anònim ha dit...

Bé, jo pense que la lectura implica una culturalització de la persona.
Els llibres, a més de fer que desconnectem de la realitat mitjançant les seues històries fantàstiques o fer que ens sentim compresos poden aportar-nos altres coses. La informació que aquests ens dónen ens ajuda a poder prendre lliurement les nostres decisions, i així, mitjançant aquestes, dirigir la nostra vida.
"Llegir no és fugir. Llegir és seguir vivint, i cadascú ho fa a la seua manera." Joan Fuster

Carme Villar Bosch 4t M

Anònim ha dit...

Perque m'agrada llegir?
M'agrada perque amb la lectura el món de la imaginació es combina amb el de la realitat i et sumerxeixes en un viatge on sols tu pots observar el que esta pasant.
Llegir em desperta la capacitat de somiar i de crear mons on jo puc ser la protagonista.

Eva Ortiz Rodrigo 4ºM