El
passat divendres 6 de març, cinc estudiants de 4t d'ESO: Evelyn,
Lluch, Sheila, Joan i Erika, en equip, vam representar l'IES
Almussafes en la Lliga
de Debat que organitza anualment la Xarxa Interuniversitària
Lluís Vives. Ha sigut la primera vegada que el nostre institut
participa en aquesta competició dialèctica a la qual poden
presentar-se equips de 4t d'ESO, de 1r de batxiller o de 2n de
batxiller.
El tema d'aquest any és: «La tecnologia augmenta la felicitat?».
El tema d'aquest any és: «La tecnologia augmenta la felicitat?».
En
l'àmbit de la Universitat de València participàvem 16 equips i el
divendres competíem quatre, de manera que en un mateix matí vam
intervindre en tres debats. En dos casos havíem de defendre la tesi
favorable al tema; i en l'altre cas, la tesi contrària.
No vam guanyar, però quedàrem en un digníssim segon lloc. Un membre del jurat, quan van acabar les intervencions, vingué a parlar amb nosaltres i ens va felicitar perquè, a més de ser un equip jove (de 4t d'ESO), érem l'únic centre, dels quatre que participaven eixe dia, que acudia per primera vegada a la Lliga de Debat. I ens va comentar que, en aquestes condicions, no se sol arribar tan lluny com ho havíem fet nosaltres.
Per què hi participàrem?
Decidírem anar-hi perquè al principi ens pareixia una bona idea, ja que ens feia il·lusió pel fet de ser el primer any que ens havien proposat aquesta activitat. Ens apuntàrem de seguida perquè semblava una bona manera d'aprofitar l'experiència per a reforçar les nostres aptituds a l'hora de debatre.
No vam guanyar, però quedàrem en un digníssim segon lloc. Un membre del jurat, quan van acabar les intervencions, vingué a parlar amb nosaltres i ens va felicitar perquè, a més de ser un equip jove (de 4t d'ESO), érem l'únic centre, dels quatre que participaven eixe dia, que acudia per primera vegada a la Lliga de Debat. I ens va comentar que, en aquestes condicions, no se sol arribar tan lluny com ho havíem fet nosaltres.
Per què hi participàrem?
Decidírem anar-hi perquè al principi ens pareixia una bona idea, ja que ens feia il·lusió pel fet de ser el primer any que ens havien proposat aquesta activitat. Ens apuntàrem de seguida perquè semblava una bona manera d'aprofitar l'experiència per a reforçar les nostres aptituds a l'hora de debatre.
Treball
previ.
Hem passat algunes setmanes treballant a classe. Hem comptat amb la col·laboració de la resta de companyes i companys que també cursen el projecte interdisciplinari Oratòria i Debat Acadèmic. I ens hem reunit moltes vegades en hores de pati i també fora del centre. Volíem fer-ho genial. Han sigut dies i dies de molt de treball de redacció, de preparació i d'assaig.
Què férem?
Anàrem en taxi a València i quan arribàrem a l'edifici de la Universitat de València ens dirigírem a la Sala Seminari. Vam arribar els primers i aprofitàrem per estar-hi una estona practicant. Ens posàrem uns collars identificadors amb els nostres noms i quan arribaren els altres concursants començarem el primer debat. A les 9 en punt. Quan acabàrem aquest primer debat, descansàrem un poc a la cafeteria i seguírem amb el segon debat. En el següent descans vam fer una amiga d'un equip contrari i ens ho passàrem molt bé xarrant amb ella. Finalment, el nostre tercer debat fou al final del matí. Quan acabàrem, ens feren unes fotos i ens donaren uns regalets.
Com ens sentírem?
Al principi no estàvem quasi nervioses, però quan arribàrem a la sala de la Universitat de València on anàvem a debatre, vam sentir el pes de la responsabilitat ja que anàvem a representar l'IES Almussafes en un acte ben important. A l'hora de fer les tres intervencions que ens corresponien a l'equip, no sols vam gaudir, sinó que també vam aprendre de les companyes i companys dels altres equips i vam superar el que créiem que eren els nostres límits.
Últimes paraules... abans del primer debat:
Hem passat algunes setmanes treballant a classe. Hem comptat amb la col·laboració de la resta de companyes i companys que també cursen el projecte interdisciplinari Oratòria i Debat Acadèmic. I ens hem reunit moltes vegades en hores de pati i també fora del centre. Volíem fer-ho genial. Han sigut dies i dies de molt de treball de redacció, de preparació i d'assaig.
Què férem?
Anàrem en taxi a València i quan arribàrem a l'edifici de la Universitat de València ens dirigírem a la Sala Seminari. Vam arribar els primers i aprofitàrem per estar-hi una estona practicant. Ens posàrem uns collars identificadors amb els nostres noms i quan arribaren els altres concursants començarem el primer debat. A les 9 en punt. Quan acabàrem aquest primer debat, descansàrem un poc a la cafeteria i seguírem amb el segon debat. En el següent descans vam fer una amiga d'un equip contrari i ens ho passàrem molt bé xarrant amb ella. Finalment, el nostre tercer debat fou al final del matí. Quan acabàrem, ens feren unes fotos i ens donaren uns regalets.
Com ens sentírem?
Al principi no estàvem quasi nervioses, però quan arribàrem a la sala de la Universitat de València on anàvem a debatre, vam sentir el pes de la responsabilitat ja que anàvem a representar l'IES Almussafes en un acte ben important. A l'hora de fer les tres intervencions que ens corresponien a l'equip, no sols vam gaudir, sinó que també vam aprendre de les companyes i companys dels altres equips i vam superar el que créiem que eren els nostres límits.
En conclusió.
Tot i que ens hem posat molt nerviosos i hem invertit moltes
hores, ha sigut una experiència molt gratificant i que ens ha ajudat
a millorar la nostra locució davant de desconeguts. És una
experiència que recomane a tot el món, ja que els nervis previs a
parlar i la por a quedar-nos en blanc ens han fet créixer com a
persones. Volem agrair al centre el fet d'haver oferit enguany per
primera vegada la matèria Oratòria i Debat Acadèmic i sobretot a
Josep Lluís, el nostre profe, per haver-nos ajudat en tot el que han
pogut. Hem aprés molt i ha sigut una experiència inoblidable.
Gràcies!Últimes paraules... abans del primer debat: